tag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post8344692226344920853..comments2022-04-02T04:05:21.588+02:00Comments on Die Aufhebung: Λίγα λόγια για την κλειστότητα του εγελιανού συστήματοςThanoshttp://www.blogger.com/profile/18277209440886398215noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-84054224433775970692012-11-23T00:15:24.794+01:002012-11-23T00:15:24.794+01:00Πιο εύληπτο και πολύ σημαντικό αυτό http://www.the...Πιο εύληπτο και πολύ σημαντικό αυτό http://www.thenewdialectics.org/dynpara.htmΟνειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-20623961029269463522012-11-23T00:08:00.173+01:002012-11-23T00:08:00.173+01:00@Θάνος Λιάπας
Δες Kosok και Bhaskar που είναι τελ...@Θάνος Λιάπας<br /><br />Δες Kosok και Bhaskar που είναι τελείως διαφορετικοί. http://www.thenewdialectics.org/hegeldiallog.htm Είναι μαθηματικοποιημένη φορμαλιστικά η ανάπτυξη. Ενώ στον Bhaskar θα δεις μια περίεργη οικείωση της διαλεκτικής από έναν κριτικό ρεαλιστή. <br />Βασικά και στους δύο είναι α) η θεώρηση της αντίφασης ως ''λογικού παράδοξου'' που επιλύεται και Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-38748859586106057292012-11-19T22:17:30.427+01:002012-11-19T22:17:30.427+01:00το έχω υπόψη αυτό το ρεύμα. Διάβασα πρόσφατα κάποι...το έχω υπόψη αυτό το ρεύμα. Διάβασα πρόσφατα κάποια σημεία από το βιβλίο του tony smith που είναι επίσης σε αυτό το ρεύμα. Κατά τη γνώμη μου είναι χρήσιμο γιατί με απλά λόγια βάζει μία νέα σχέση μαρξ-χέγκελ. Νομίζω όμως ότι η σκέψη του δεν έχει βάθος. Κάνει κριτική στην κριτική του μαρξ απέναντι στον Χέγκελ και θέλει να βγάλει το χέγκελ ότι κατά βάση είναι υλιστής(ή πολύ πιο υλιστής απόσο Thanoshttps://www.blogger.com/profile/18277209440886398215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-50028878847017975582012-11-18T20:43:43.107+01:002012-11-18T20:43:43.107+01:00@Θάνος Λιάπας
Και του Μπαντιού το έργο και άλλων ...@Θάνος Λιάπας<br /><br />Και του Μπαντιού το έργο και άλλων εντελώς ''ανυποψίαστων'' πατάει πολύ στην εγελιανή λογική. Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-16286816736541043732012-11-18T20:42:37.703+01:002012-11-18T20:42:37.703+01:00@θάνος Λιάπας
Aν ο δεύτερος έχει δημοσιεύσει στα ...@θάνος Λιάπας<br /><br />Aν ο δεύτερος έχει δημοσιεύσει στα αγγλικά, παίζει να έχω δει κείμενό του. <br />Yπάρχει στον αγγλοσαξονικό κόσμο και η τάση ''new dialectics'', o Αrthur είναι βασικά αλλά υπάρχουν και άλλοι. Επίσης κάτω από αυτόν τον τίτλο μπλέκονται και άλλες νέες αναγνώσεις. Εγώ στέκομαι στου Kosok και του Bhaskar (ο δεύτερος εμπνέεται από τον πρώτο), που είναι μια Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-22753293206642628492012-11-17T23:51:30.440+01:002012-11-17T23:51:30.440+01:00Για το πρώτο σου ερώτημα α) ο πατέλης στο διδακτορ...Για το πρώτο σου ερώτημα α) ο πατέλης στο διδακτορικό του ασχολείται από όσο ξέρω με το θέμα της υποκειμενικής λογικής. Πάντως ρίχντοντας μία γρήγορη ματιά στο κείμενό του για το γίγνεσθαι της πολ οικ και στην υποκειμενική λογική χρησιμοποιεί τις κατηγορίες της αντικειμενικής λογικής. Δεν αναφέρεται σε κρίσεις κτλ. Βέβαια και οι κρίσεις στον χέγκελ συγκροτούνται με βάση την αντικειμενική λογική. Thanoshttps://www.blogger.com/profile/18277209440886398215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-37886289022471526772012-11-17T22:43:43.060+01:002012-11-17T22:43:43.060+01:00Oκ το βρήκα, σελ 202 από σύγχρονη εποχή.
Καλά στ...Oκ το βρήκα, σελ 202 από σύγχρονη εποχή. <br /><br />Καλά στο 2. το Reflexion μεταφράζεται στα ελληνικά ως...''υπαγωγής'' (κρίση υπαγωγής). Έλεος. Είπα και εγώ, κάτι δεν καταλάβαινα. <br />Η αλήθεια είναι ότι α) έχω μεταφράσει γράμμα του Ένγκελς που λέει ότι για το πρώτο τόμο του Κεφαλαίου σημαντικά είναι το ''Είναι'' και η ''Ουσία''. Βέβαια δεν Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-60673687775108878552012-11-15T17:30:23.061+01:002012-11-15T17:30:23.061+01:00επειδή το αν η έννοια είναι κομμάτι της λογικής το...επειδή το αν η έννοια είναι κομμάτι της λογικής του Κεφαλαίου ή όχι είναι πολύ σημαντικό θέμα παραθέτω εντελώς πληροφοριακά αλλά συνάμα και ως ένδειξη το απόσπασμα από την διαλεκτική της φύσης που κάνει λόγο για τις κρίσεις. Επειδή δεν έχω το ελληνικό μαζί μου το παραθέτω στα γερμανικά και εσύ το βρίσκεις το ελληνικό. Ο Ένγκελς εδώ βλέπει την κρίση ως τμήμα της υποκειμενικής λογικής με την Thanoshttps://www.blogger.com/profile/18277209440886398215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-2561290152836299832012-11-14T00:22:18.425+01:002012-11-14T00:22:18.425+01:00Επίσης, έχουμε ακούσει ότι η διαλεκτική του Βαζιού...Επίσης, έχουμε ακούσει ότι η διαλεκτική του Βαζιούλιν είναι διαφορετική, αλλά δεν έχουμε ακόμα δει σε τί είναι διαλεκτική ****<br /><br />''σε τί είναι διαλεκτική''->σε τί είναι διαφορετική<br /><br />Πιστεύω ότι έχουμε το γενικό σκελετό, ωστόσο επίσης πιστεύω ότι στον ''γενικό σκελετό'' μιας υλιστικής διαλεκτικής ανήκουν και άλλες πιο υλιστικές κατηγορίες, όπωςΟνειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-23740227409449957242012-11-14T00:19:46.827+01:002012-11-14T00:19:46.827+01:00@Θάνος Λιάπας
Ακριβώς αυτό πιστεύω και εγώ, πως ό...@Θάνος Λιάπας<br /><br />Ακριβώς αυτό πιστεύω και εγώ, πως όταν μιλά κανείς για ''τροποποιήσεις'' πρέπει να είναι συγκεκριμένος. Εγώ βλέπω έναν βασικό σκελετό βασικά τον ίδιο. Τον περιέγραψες μέσες άκρες. Ακριβώς η παραγωγή στον Χέγκελ είναι γενετική, πράγμα που δίνει μια αίσθηση προϊούσας ανάπτυξης, και αυτό επιτρέπει και μια θεωρία της ιστορίας που δεν την επιτρέπουν άλλα Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-90816121755705655792012-11-09T01:52:15.606+01:002012-11-09T01:52:15.606+01:00Με βάση αυτά που λες ξαναθέτω το ζήτημα πιο αναλυτ...Με βάση αυτά που λες ξαναθέτω το ζήτημα πιο αναλυτικά Το θέμα είναι πολύ σύνθετο νομίζω. Εγώ θα συμφωνήσω ότι υπάρχει ένας σκελετός που ισχύει για κάθε οργανικό όλο. Αυτός ο σκελετός είναι η ποιότητα,ποσότητα, μέτρο, ουσία κτλ.Τα οστά όμως αυτού του σκελετού έχουν διατυπωθεί σε μεγάλο βαθμό ήδη από τον Αριστοτέλη. Αυτό που έκαναν οι γερμανού ιδεαλιστές ήταν να τα βάλουν σε σειρά και μάλιστα να Thanoshttps://www.blogger.com/profile/18277209440886398215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-89225102319760055842012-11-07T06:12:26.601+01:002012-11-07T06:12:26.601+01:00Oπότε και η ''διαλεκτική λογική'' ...Oπότε και η ''διαλεκτική λογική'' εν γένει πατάει σε μια κοινή υλιστική σχέση μας με τον κόσμο. Ενώ η συγκεκριμένη διαλεκτική αν την απολυτοποιήσουμε δεν εξηγεί όπως λες και εσύ τη σχέση αυτής τούτης της διαλεκτικής με άλλα αντικείμενα και τις διαλεκτικές τους. Αν ακολουθήσουμε αυτό το δρόμο είναι άλυτο το πρόβλημα και επίσης δεν νομιμοποιούμαστε καν να μιλάμε για ''Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-22751254845942491692012-11-07T06:01:51.537+01:002012-11-07T06:01:51.537+01:00@Θάνος Λιάπας
Πιστεύω πως αν είναι δυο φορές προβ...@Θάνος Λιάπας<br /><br />Πιστεύω πως αν είναι δυο φορές προβληματική η στάση του Χέγκελ και της διαλεκτικής ''λογικής'', της διαλεκτικής ''εν γένει'', είναι τουλάχιστον μια φορά προβληματική και η αντίστροφη θέση περί συγκεκριμένης διαλεκτικής. Κατά τη γνώμη μου το ''συγκεκριμένο'' που μπορεί να σου δώσει η επαφή με το πραγματικό εμπειρικό υλικό Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-78646735805234274352012-11-07T02:02:17.633+01:002012-11-07T02:02:17.633+01:00Αυτό που λες περί "εξαγωγής της υλιστικής δια...Αυτό που λες περί "εξαγωγής της υλιστικής διαλεκτικής μεθόδου" με απασχολεί πολύ σαν θέμα. Το βασικό ερώτημα είναι αν υπάρχει υλιστική διαλεκτική εν γένει;;; Με άλλα λόγια μήπως ακριβώς η πλάνη του Χέγκελ ήταν ότι δεν μελέτησε ένα οριοθετημένο αντικείμενο και αυτή είναι μία από τις γνωσιολογικές πηγές του ιδεαλισμού; Εδώ το επίθετο οριοθετημένο έχει σημασία ,γιατί δεν αρκεί να μελετάς Thanoshttps://www.blogger.com/profile/18277209440886398215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-46143620144506059902012-11-05T01:49:42.501+01:002012-11-05T01:49:42.501+01:00@Θάνος Λιάπας
Συμπλέκονται πολλά προβλήματα όπως ...@Θάνος Λιάπας<br /><br />Συμπλέκονται πολλά προβλήματα όπως αυτό της εκκίνησης. Από τη μία μπορούμε να σκεφτούμε με όρους άβιων και έμβιων (αυτοποιούμενων-μας πηγαίνει στην ''ουσία'' με βάση τη θεωρία της αυτοποίησης) συστημάτων, από την άλλη ίσως θα ήταν πιο υλιστικό να ξεκινούσαμε από την οπτική γωνία της δικής μας παρατήρησης (κατά κάποιο τρόπο φαινομενολογικά), συγκροτώντας Ονειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-385755304643559052012-11-01T00:40:37.001+01:002012-11-01T00:40:37.001+01:00Γενικά η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική και οι βιο...Γενικά η τεχνητή νοημοσύνη, η ρομποτική και οι βιοτεχνολογίες θα μπορούσαν να συνιστούν την άρνηση της άρνησης της άβιας ύλης(άβια-έμβια- αβιοέμβια). Άλλωστε από τις βιοτεχνολογίες δεν αλλάζει μόνο ο άνθρωπος αλλά και ο άβιος κόσμος. Σίγουρα η ανάβαση από το αφηρημένο στο συγκεκριμένο στην βιολογία ,που ως Είναι θα έχει ως παρελθόν της την έμβια ύλη(δηλ. το η άβια ανηρημένη από την ουσία της Thanoshttps://www.blogger.com/profile/18277209440886398215noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-13258945809458587462012-10-31T00:33:51.821+01:002012-10-31T00:33:51.821+01:00*εννοώ*εννοώΟνειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-487421139384694102.post-11990595546634641842012-10-31T00:33:04.381+01:002012-10-31T00:33:04.381+01:00Mήπως και το κοινωνικό αποτελεί μια ''βιο-...Mήπως και το κοινωνικό αποτελεί μια ''βιο-λογία'' ανώτερου τύπου; <br />Θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε την μεγάλη τομή όχι ανάμεσα στο βιολογικό και κοινωνικό, αλλά ανάμεσα στο άβιο (ανόργανη ύλη) και το έμβιο (οργανική ύλη και μορφές της, όπως τα ''βιολογικά'', τα ''ψυχικά'' και τα ''κοινωνικά'' συστήματα). Τότε η ιστορία των έμβιωνΟνειρμόςhttps://www.blogger.com/profile/05128723681228596310noreply@blogger.com